Jak zapobiegać kontuzjom mięśniowym?

Aktywność fizyczna jest jedną z tych rzeczy, które pozwalają na pozostawanie w dobrym zdrowiu i dbanie o kondycję naszego własnego organizmu. Jednak nawet najlepiej wytrenowany organizm może w pewnym momencie doświadczyć kontuzji i nasz ciężki trening pójdzie na marne. Co zrobić aby do tego nie dopuścić?

Rozgrzewka przed wysiłkiem

Zanim zaczniemy naszą sesję treningową i najcięższe ćwiczenia, to przed tym należy się do wysiłku odpowiednio przygotować. A najlepszym sposobem na to, aby dobrze przygotować się do porządnego treningu to odpowiednio zaplanowana rozgrzewka. Musi ona obejmować całe ciało i trwać odpowiednio długo, aby organizm był przygotowany do wysiłku. Co jeszcze można zrobić?

Inne sposoby

Oprócz rozgrzewki dobrym sposobem na zapobieganie kontuzjom mięśniowym jest stosowanie różnych innych sposobów związanych z przeciwdziałaniem kontuzjom. Jednym z takich sposobów jest kinesiology taping, który pozwala na zmniejszenie bólów mięśni oraz na przyspieszenie ich regeneracji. Podobnie dobrze zadziałać mogą masaże, które przyspieszą regenerację mięśni i zapobiegną kontuzjom mięśniowym w przyszłości.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *